Ensam och övergiven en fredagkväll

Så vart man ensam här hemma en fredagkväll, bara jag och halta lotta =). Och jag som för en gångs skull var förutseende i går och köpte hem god fredagsmat, för att slippa åka till stan en fredageftermiddag. Men det hade jag inget för, sambon övergav mig för en badtunna i grabbarnas sällskap. Men det är rätt gött att vara lite själv också för en gångs skull. Käkat lite rester, för vem vill laga lyxmiddag till sig själv?

Idag blev det rörigt på jobbet, eftermiddagen bara försvann. Men samtidigt är det kul när det händer saker, man vaknar till liv, löser problemen som uppstår, och känner sig rätt nöjd efteråt. Det är nog därför jag trivs så bra på jobbet, för det är problemlösning på högsta nivå och det gillar jag. Känner att jag gjort ett bra jobb idag.

Hade världens energi på jobbet idag. Det liksom spratt i benen på mig, undra om det var vårkänslor, tyvärr fanns de inte kvar när jag kom hem. Konstigt det där, när man kommer hem bara orken rinner av en.  Skulle ju behöva städa, men det är ju en dag i morgon också.



Blev ett spinningpass igår, så idag har man ont mellan benen. Undra om man någonsin vänjer sig vid det så man inte får ont efter ett spinningpass? Någon som vet?

I morgon får jag nog åka hem och ta hjälp av mamsen med deklarationen. Är ju husägare nu förtiden och det ska tydligen deklareras så det får hon nog hjälpa mig med. Kanske inte är så svårt, men jag har inte orkat kika på det. Tar den enklaste vägen ut helt enkelt.

Gud va jag är trött på vardag just nu. Tänk om man bara kunde flippa ur och göra något oväntat någon gång. Men man lever inburad, begränsad av vad folk ska tycka och tänka hela tiden. Vem skulle ha komplex om man inte brydde sig om vad andra tyckte`??

Kommentarer
Postat av: Anna´h

Alltid lika härligt att ha ont mellan benen = )
Ha en skön lördag

2008-04-12 @ 15:02:21
URL: http://missmother.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0