Trött och utarbetad?

Jobbar som en galning just nu, övertid varje dag, är helt slut när jag kommer hem. Värst av allt är att det inte kommer bli bättre nästa vecka, eller följande veckor heller för den delen för då går chefen på semester och då får jag göra allt själv !!! PUST & STÖN!!! 

Ja, vad har hänt sen sist? Jo, helgen har jag bara tagit det lugnt och varit helt själv. Solat,Städat och fejat, tvättat bilen, lagat mat, sett på tv. Och det var så schönt med lite tid för sig själv. Sambon var på fiskeresa nämligen. Var en sväng och hälsa på farfis, och sen mamsen och pappsen. Hade sån tur att Bror med familj kom ut, fick mysa lite med Frasse innan det blev dags att bege sig hemmåt.

Var och fikade med Karin och hennes lillprins efter jobbet i tisdags. Var jättetrevligt, Alfons höll låda som vanligt med det är så schönt att umgås kring barn, det händer något hela tiden. =) Tack karin och Alfons för sällskapet.
  Han växer och blir så stor nu lillprinsen! En riktig liten goding/buse =)

Mycket fotboll har det blivit denna veckan, sambon är aldrig intresserad annars men nu helt plötsligt ska alla matcher ses. Jag är väl lagom road, men Sveriges matcher får man ju inte missa. Jag sa att om Zlatan gör mål så tar vi varsitt glas med mousserande rosé och som alla nog vet vid det här laget så gjorde han ju mål.

OCH vi har fått igång båten och det är så underbart. Tråkiga är bara att vi bara hunnit vara ute 2 gånger i den eftersom sambon var borta hela helgen. Men, förhoppningsvis så blir det fortsatt bra väder under sommaren.

Ne, nu ska jag gå och lägga mig en stund, huvudvärken vägrar släppa. Har haft värk hela veckan tyvärr, men det blir väl så när man stressar. Tack gode gud att det är fredag i morgon, och då ska jag till frissan.

Se yaa

Helgen go och glad, varm och schön

Min helg har varit kanon helt enkelt. Har tillbringat den i götet. Började helgen med att lifta med en av chaufförerna ner till götet, (gratis gynnar ju) sen åkte jag och Malin och handlade mat inför helgen. Väntade på de andra men pga tågstrul så blev det sent. Men när alla var samlade var det kul att träffa alla igen, över ett halvårsedan nu.
Tog några glas vin och sen kröp vi i säng. Jag som var först på plats pixade källaren, och det visade ju sig vara ett bra val, Kallt och gött.

Lördagen blev det en snabb sväng på stan, fick klackat om mina skor och köpte ett par mysisar, alltid bra att ha. Sen åkte vi tillbaka till Malins nya hus och solade på hennes altan. Gött varmt blev det men det är så härligt att värmen äntligen har kommit, så jag tänker inte klaga. Knäckte en iskall cider och den satt där den skulle vill jag lova. Sen var det bara att göra sig i ordning inför kvällen. Grillparty!!! Maten var kanon och sällskapet trevligt, kvällen slutade på Valand och där röjde vi på dansgolvet fram till halv 4-tiden. Sen var vi bra trötta både i fötter och i sinne =). Hem och snutta kudde. Blev bara 4 timmars sömn innan jobbet ringde och väckte mig. Men det gick fort tack och lov, för pigg kan jag inte säga att jag var. Låg och drog mig, tills Malin ropade att det var frukost. Gött att komma iväg och bli lite ompysslad av goa kompisar. Käkade, och solade lite till innan det var dags för tågresan hem. Den gick faktiskt bättre än jag trott.



Sambon fick tyvärr ingen ordning på båten i helgen tyvärr, längtar så efter att komma ut på sjön när vädret är som det är. Men vi får väl se hur det går med den saken. kanske blir till att lämna motorn på verkstad.

Chip och hej det var allt från mig.

RSS 2.0