Shoppinglördag

Jisses, så vart man lite smått ruinerad igen. =)

Halv 12 drog vi mot Överby Trollhättan. Tängs polo fullastad med 4 shoppingsugna brudar. Jag, Sandra, Elin och Frida.  Hämtade upp ett mc-ställ på Bike sen vidare mot babyproffsen där jag köpte en lite present till min brorson. Frida skulle hämta ut ett startkit där, men det var slut för andra gången, Stackan, Trollhättan är ju inte nästgårds precis. Träffade kusin Stefan med familj utanför. Lille Vilmer grimaserade så härligt, rynkade på näsan och log, riktig liten goding.

Slutligen framme på Överby, Hitta en hel del fakiskt. Blev en stickad klänning, 2 par skor, en vit "munkjacka", och inpackning. Sandra och Elin gjorde naglarna, blev jättefint, nästan så jag ångrar att jag inte också gjorde det. Men under tiden de satt och blev ompysslade, traskade jag och Frida in på den nya skoaffären och självklart hittade jag skor. Blev ett par vita ballerina och ett par svarta pumps. Så nu var man rustad för våren. En helschön dag med brudarna. Tack allihopa, det får vi göra om.

På vägen hem ringde kristian och sa att han köpt traktorn han åkte och tittade på. Det kändes som om jag sjönk genom stolen. Fan ta honom tänkte jag, vi som sparar för att kunna åkta till Thailand. Och ju mer vi pratade om det ju argare blev jag, inte minst när han sa att han skämtade. Fast mest kände jag mig lättad, hade inte varit så kul om han köpt en traktor för över 50 000 sådär bara. Visst det är hans pengar men ...

Väl i Lidköping igen fick det bli storhandling på hjertbergs. Klockan sprang i väg så det fick bli lite thaimat med hem från wokhouse...Gott...
I kväll har vi bara softat, käkat god mat och fruktsallad och sett på tv. En alldeles lagom lördag helt enkelt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0